Přinášíme vám užitečné rady, na co si dát pozor při používání platební karty v zahraničí, a tipy, jak vám naopak může vaše karta cestování zpříjemnit.
1. Cestovní pojištění ke kartě
Ke kartám Visa PLATINUM a Visa INFINITE máte automaticky zdarma cestovní pojištění s neomezenými limity léčebných výloh pro vás i vaše blízké.
Služba UniCredit TRAVEL ASSISTANT je vám k dispozici pro případ problému s letem nebo zavazadly přímo na letišti. Platí v celé EU i mimo ni.
Číslo Nonstop asistenční linky je +420 283 002 908. Doporučujeme ho si uložit.
Stáhněte si pojistnou kartičku ke kartě PLATINUM nebo ke kartě INFINITE.
Další užitečné informace o cestovním pojištění naleznete zde.
2. Prémiové služby ke kartě
Zpříjemněte si čekání na let v některém z více než 1200 VIP letištních salonků Airport Compaion Europe. Jejich seznam najdete na www.dragonpass.com, stejně jako návod na rezervaci vstupů a podrobnosti o elektronickém členství. Pro držitele karty Visa INFINITE je služba neomezeně zdarma.
Díky službě UniCredit CONCIERGE můžete hodit za hlavu starosti se zařizováním dovolené i vhodného dárku. Ať už potřebujete zarezervovat letenky, koupit vstupenky na sportovní utkání nebo třeba najít hotel ve vámi vybrané destinaci, vše zařídíme za vás. Lifestyle manažeři jsou připraveni vám pomoci s téměř jakýmkoliv nebankovním požadavkem 24/7 na telefonním čísle +420 230 233 330. Služba je zdarma pro držitele karty Visa INFINITE.
Chcete využívat službu UniCredit CONCIERGE a mít zdarma vstupy do letištních salonků? Ozvěte se svému privátnímu bankéři a zjistěte, jak můžete získat kartu Visa INFINITE.
3. Výběr hotovosti z bankomatu
V zahraničí doporučujeme vybírat hotovost pouze z oficiálních bankomatů místních bank označených bankovním logem. Bankomaty bez loga banky mají obvykle méně výhodný kurz a vyšší poplatky provozovatele.
Pokud bankomat nabízí možnost výběru měny, vždy zvolte tu místní a bez konverze, protože kurz pro přepočet na koruny bývá často nevýhodný.
S kartami Visa PLATINUM i Visa INFINITE vybíráte vždy bez poplatku. Pokud provozovatel bankomatové sítě v zahraničí účtuje za výběr hotovosti poplatek, měl by vás o něm a jeho výši informovat ještě před potvrzením transakce.
Pokud se nacházíte v zemích, kde má své pobočky UniCredit Bank, vybírejte z její sítě bankomatů a poplatky jiných bank vás nepřekvapí.
4. Platby u obchodníků
Pokud vám terminál nabídne možnost výběru měny, vždy zvolte tu místní- bez konverze. Vyhnete se tak nevýhodnému přepočtu.
Při placení nedávejte kartu z ruky, vždy ji mějte u sebe.
Před odjezdem na dovolenou si zkontrolujte limity své karty pro platby u obchodníků, výběry z bankomatu i pro platby na internetu. Můžete je snadno změnit v mobilní aplikaci Smart Banking, na Infolince +420 221 210 000 nebo osobně v některé z našich poboček.
Pokud víte, že nebudete po dobu dovolené platit kartou na internetu, doporučujeme si limit snížit na minimum, případně si ve Smart Bankingu možnost plateb na internetu zcela vypnout. Platby si můžete kdykoliv znovu aktivovat a nastavit požadovaný limit.
5. Opakovaný či delší pobyt v zahraničí a platby v lokální měně
Cestujete do zahraničí často? Nebo se tam dokonce chystáte delší dobu žít? Pak doporučujeme zvážit otevření cizoměnového účtu v lokální měně. Platby se pak budou strhávat automaticky z tohoto účtu, tedy bez nutnosti konverze. Nezapomeňte si pak požádat o připojení vaší debetní karty, kterou standardně používáte k CZK, k novému cizoměnovému účtu.
Konto Infinite Vám dokonce nabízí otevření neomezeného počtu účtů v mnoha cizích měnách.
6. Platby mobilem nebo chytrými hodinkami
Zapomenete občas peněženku doma, ale mobil máte vždycky u sebe? Uložte si svou platební kartu do digitální peněženky Apple Pay nebo Google Pay, plaťte mobilem (nebo chytrými hodinkami) a usnadněte si život.
Před cestou do zahraničí si zkontrolujte, zda země, kam se chystáte, tyto služby podporuje.
Infomrace o Google Pay najdete ZDE.
Informace o Apple Pay najdete ZDE.
Informace o virtuální kartě najdete ZDE.
7. Blokace karet, odblokování a změna PIN kódu
V případě ztráty nebo odcizení doporučujeme platební kartu co nejdříve trvale zablokovat telefonicky prostřednictvím Infolinky +420 221 210 000. Krátkodobou blokaci karty můžete provést zdarma sami přímo v mobilní aplikaci Smart Banking.
Zadali jste svůj PIN třikrát nesprávně a zablokovala se vám karta? Ozvěte se na Infolinku +420 221 210 000, kde vám operátor poradí, jak PIN správně odblokovat.
Měnit PIN v bankomatu v cizí zemi nedoporučujeme. Většina bankomatů v zahraničí tuto službu ostatně ani nepodporuje. Zároveň platí, že většina tuzemských bankomatů rovněž nepodporuje změnu PIN kódu zákazníka jiné banky.
Pokud si nejste jistí svým PINem, můžete si ho snadno zobrazit v aplikaci Smart Banking.
8. Správné nastavení limitů na Vaší kartě:
Pokud nepoužíváte kartu každý den při platbě na internetu, tak doporučujeme omezit si v Smart Banking aplikaci Platby na internetu, případně snížit limity na nutné minimum. Aktivovat nebo zvýšit si je můžete kdykoliv.
Nezapomeňte ani na výše limitů pro výběr hotovosti a karetní platby u obchodníků. Nenechávejte si je přehnaně vysoké po celou dobu pobytu v zahraničí, ale dle běžných každodenních potřeb. Limity si totiž můžete snadno přizpůsobovat ve Smart Bankingu.
Proti případným problémům Vás může ochránit i nastavení zasílání zpráv o odchozích platbách. Znovu si můžete sami zvolit, od jaké částky vám budou oznámení chodit, např. od 1 000 Kč.
9. Zabavení karty v bankomatu
Co nejdříve se obraťte na naši Infolinku +420 221 210 000 a požádejte o zablokování a opětovné vydání karty.
Nenechte se podobnou situaci zaskočit! Na cesty do zahraničí doporučujeme mít u sebe alespoň 2 platební karty.
10. Použití karty k rezervaci vozu
Aby půjčení auta v zahraničí proběhlo hladce, doporučujeme si před cestou ověřit podmínky rezervace a akceptaci jednotlivých typů karet u vybrané autopůjčovny.
Myslete na to, že obchodník má právo odmítnout typy karet, které jeho terminály nepodporují. Mějte tedy pro jistotu s sebou ještě záložní platební kartu.
Pokud nejsou splněny podmínky pro rezervaci vozu, banka nenese odpovědnost za nepřijetí karty.
Nenašli jste odpovědi na své otázky? Ozvěte se nám na naši Infolinku +420 221 210 000, kde vám rádi poradíme, případně se zastavte v pobočce nebo kontaktujte svého privátního bankéře.
Před cestou vám také doporučujeme přečíst si Desatero finančních přikázání cestovatele.