Nahoru

Průvodce Online Bankingem

Základní přehled všech produktů vidíte na úvodní obrazovce po přihlášení. K informacím o jednotlivých produktech můžete velmi jednoduše přistupovat buď přímo přes kartu příslušného produktu nebo prostřednictvím navigace podle typu produktu, která je umístěna na hlavní navigační liště.

Svojí kreditní kartu, hypotéku či žádost o spotřebitelský úvěr naleznete v sekci „Úvěry“ na hlavní liště (nebo v levém produktovém sloupci označeném „Ke splacení“).

Své běžné účty a k nim připojené debetní karty naleznete v sekci „Účty a karty“ (nebo v prostředním produktovém sloupci „K dispozici“).

Spořicí účty, termínované vklady nebo účty cenných papírů naleznete v sekci „Spoření a investice“ (nebo v pravém produktovém sloupci „Naspořeno“).

Kliknutím na kartu produktu se dostanete k jeho detailům, historii a dalším možnostem jako je například výpis z účtu nebo žádost o změny či nastavení. Více podrobností naleznete v kapitole „Přehled produktů“.

Platební tlačítko ZAPLATIT

Stistknutím tlačítka ZAPLATIT můžete začít zadáváním platby. Pokud kliknete na šipku v pravé části tlačítka, objeví se vám celá nabídka týkajícíc se placení.

  1. Platby (tuzemské i zahraniční) – zadání domácí nebo zahraniční platby
  2. Trvalé příkazy – seznam aktuálních trvalých příkazů a možnost vytvoření nových
  3. Inkasa – seznam inkas a možnost vytvoření nových inkas
  4. Čekající platby – platby k podpisu (tedy k Vašemu schválení) a také již podepsané platby, které čekají na odeslání z banky. Pro rychlé zobrazení zatím nepotvrzených plateb stačí kliknout na ikonku zvonečku
  5. Šablony a příjemci – seznam příjemců a šablon, možnost vytvořit a spravovat příjemce plateb

Další možnosti

V pravém horním rohu najdete všechny ZPRÁVY, které jsme Vám zaslali, nebo které jste zasílali Vy nám. Zároveň si můžete v části NASTAVENÍ (ikona ozubeného kola) nastavit zasílání informačních zpráv (notifikací) nebo změnit jazyk (česky/anglicky).

Pokud máte pod uživatelským profilem i účty dalších klientů a dříve jste zakliknuli volbu „Pamatuj si volbu pro další má přihlášení“, zde můžete tlačítkem Resetovat výchozí výběr obnovit možnost volby při přihlášení, které produkty (kterého majitel) chcete při Vašem příštím přihlášení do internetové bankovníctví vidět.

Žádosti

Žádosti najdete v detailu jednotlivých produktů. Např. po otevření detailu běžného účtu naleznete všechny  žádosti, které se vztahují jak k účtu, tak i k debetním platebním kartám. V části MOŽNOSTI K ÚČTU například si můžete otevřít dokumenty ke stažení nebo zobrazit Seznam dotazů z aplikací třetích stran. V části ZMĚNA PLATEBNÍCH LIMITŮ můžete odeslat Vaši žádost o změnu výše platebních (denních) limitů pro aplikace Online Banking a Smart Banking. Pokud jste odeslali peníze omylem na špatný účet, využijte formulář v sekci ŽÁDOSTI K PLATBÁM.

Nenašli jste odpověď na svoji otázku? Zanechte nám na sebe kontakt a my se mám ozveme.

Zanechat kontakt

Zaplatit (univerzální platební tlačítko)

Nemusíte vybírat, jaký typ platby potřebujete zadat. Volba Zaplatit Vám pomůže s provedením nejen domácí, ale i zahraniční platby či dobíjením kreditu do mobilu - stačí pouze zadat detaily účtu, částku a měnu a funkce Zaplatit rozezná typ příkazu. Poté již můžete doplnit nepovinné údaje, pokud je banka příjemce nebo příjemce platby pro identifikaci požaduje (např. variabilní symbol, zprávu pro příjemce apod.) a příkaz podepíšete, tj. zadáte autorizační kód.

 

Čekající platby

Zde naleznete přehled všech plateb, které jste ještě nepodepsali, případně jsou již podepsané, ale ještě čekají v bance na zpracování. Pokud jste například podepsali platbu, kterou chcete odeslat až pozítří, naleznete ji právě zde. Platby, které je třeba ještě podepsat, poznáte podle ikonky zvonečku. Po stisknutí této ikonky Vám platbu rovnou připravíme k potvrzení. Pokud chcete některou z ještě neprovedených plateb smazat, i tuto volbu naleznete právě v menu Čekající platby.

 

Jednorázová domácí platba

1. krok domácí platby

Všechny jednorázové platby zadáte snadno v několika krocích pomocí tlačítka Zaplatit nebo kliknutím na šipku vedle něj a výběrem položky Platba (domácí i zahraniční). Poté se Vám zobrazí formulář platebního příkazu.

Automaticky je pro platbu přednastaven Váš běžný účet v korunách. Můžete jej změnit kliknutím na šipku na konci pole „Z účtu“.

Do políčka „Na účet“ vyplňte číslo účtu příjemce (včetně kódu banky) nebo telefonní číslo pro dobití kreditu (pouze O2 a T-Mobile)

Pro domácí platby zadejte číslo účtu ve formátu předčíslí-číslo účtu/kód banky např. 123456−1234567890/0100. V případě, že účet předčíslí nemá, zadejte jej  následujícím formátu: 1234567890/2700. Pokud jste již platbu na daný účet někdy v novém Online Bankingu posílali nebo máte příjemce již dřívějška uloženého, začněte psát název příjemce/šablony a Online Banking doplní ostatní údaje za Vás. Účet příjemce potvrdíte kliknutím na Zaplatit na…

 

2. krok domácí platby

V dalším kroku doplňte jméno příjemce platby a částku.

Jméno příjemce můžete a nemusíte vyplnit. Pro domácí platby můžete doplnit vlastní pojmenování, pod nímž chcete mít příjemce dané platby uloženého pro případné použití v budoucnu - např. Školka, Babička, Tomáš apod. Online Banking si vložené údaje automaticky pamatuje a budete-li chtít v budoucnu uskutečnit platbu stejnému příjemci znovu, stačí začít psát jméno příjemce (např. Tom…), nebo číslo účtu a Online Banking automaticky doplní ostatní údaje za Vás.

 3. krok domácí platby

Nyní můžete doplnit všechny ostatní nepovinné údaje platby jako je variabilní symbol, konstantní symbol, specifický symbol, poznámka pro příjemce a pro vás. Také můžete vytvořit novou šablonu pro často prováděné platby (tzv. TOP platby). Pokud již další platbu zadávat nechcete, pokračujte kliknutím na Potvrdit k podpisu (autorizaci) platby. V opačném případě klikněte na tlačítko „Další platba“.

 

Poslední krok: Potvrzení platby

Ná závěr je potřeba potvrdit platbu, autorizovat ji.

a)    Pokud používáte pro potvrzování plateb Vaši mobilní Aplikaci Smart Banking, přijde Vám oznámení na Váš mobil, otevřete jej, zkontrolujte jeho obsah a pokud vše sedí, potvrďte.

b)    Pokud používáte pro potvrzování plateb jednorázové SMS kódy, přepište takový kód z SMS zprávy do Online Bankingu

c)    Pokud používáte pro potvrzování plateb jednorázové kódy vytvořené pomocí tzv. Hardwarového token, přepište vygenerovaný kód do Online Bankingu

 

Zjistíte-li nějakou nesrovnalost, můžete zadání platby opravit nebo celou platbu smazat prostřednictvím možnosti UPRAVIT (a volby ZMĚNIT, SMAZAT).

 

Tip: Pokud chcete zadávat více plateb, můžete je podepsat (potvrdit) všechny najednou, po zadání poslední platby. V tom případě klikněte na tlačítko „Další platba“ a zadejte postupně detaily další platby. Po zadání poslední platby klikněte na tlačítko „Potvrdit“ a všechny platby tak najednou podepíšete

Platba do zahraničí

Platba do zahraničí

1. krok

Stejně jako u domácí platby začněte kliknutím na tlačítko Zaplatit. Vyberte, z jakého účtu se má platba uskutečnit. Do pole příjemce platby zadejte číslo účtu - můžete v klasickém formátu nebo jako IBAN formát, který vždy začíná písmeny.

Online Banking rozpozná podle čísla účtu, zda se jedná o zahraniční platbu a zobrazí Vám další detaily platby k doplnění. V případě, že se může jednat o domácí i zahraniční platbu (například platba v jiné měně než CZK), nabídne Vám Online Banking možnost volby mezi domácí a zahraniční platbou. Poté doplníte údaje podle typu platby (např. BIC/SWIFT kód) a další náležitosti.

POZOR! Pro zahraniční platby je jméno příjemce povinné pole – v případě zahraničních plateb je však nutné uvádět do tohoto pole skutečný název účtu příjemce – vždy tedy vyplňte jméno příjemce tak, jak jej obdržíte od majitele účtu, na který chcete prostředky posílat. Dále pokračujte stejně jako u platby domácí.

Pozn.: BIC/SWIFT kód je osmi nebo jedenáctimístný údaj identifikující banku příjemce, který pro platbu běžně obdržíte od příjemce platby. Např. pro UniCredit Bank na Slovensku používáme jako identifikátor zahraniční platby kód BACXCZPP

 

2. a 3. krok

Ve druhém kroku uvidíte, jaký typ platby za Vás Online Banking vybral (např. SEPA platba, Standardní zahraniční platba, atp.). Pro každý typ platby uvidíte nejdůležitější pole, která často vyplňujete. Ostatní pole, která jsou nepovinná, si můžete zobrazit pomocí volby „Zobrazit více“ přímo nad tlačítkem Potvrdit.

I pro zahraniční platby si samozřejmě můžete ve druhém kroku vytvořit šablonu. Potvrzení zahraniční platby pak probíhá stejně, jako u platby domácí viz. výše.

Další možnosti volby Zaplatit

Další možnosti volby ZAPLATIT

Kliknutím na šipku vedle tlačítka Zaplatit se Vám zobrazí všechny typy plateb a další důležité informace.

  • Platby (tuzemské i zahraniční) – zadání domácí nebo zahraniční platby
  • Trvalé příkazy – seznam aktuálních trvalých příkazů a možnost vytvoření nových
  • Inkasa – seznam inkas a možnost vytvoření nových inkas
  • Čekající platby – platby k podpisu (tedy k Vašemu schválení) a také již podepsané platby, které čekají na odeslání z banky. Pro rychlé zobrazení zatím nepotvrzených plateb stačí kliknout na ikonku zvonečku.
  • Šablony a příjemci – seznam příjemců a šablon, možnost vytvořit a spravovat příjemce plateb

Trvalé příkazy a Inkasa

Přehled a správu již zadaných Trvalých příkazů a Inkas, stejně jako vytvoření nových naleznete pod záložkami Trvalé příkazy a Inkasa. Stejně jako v čekajících platbách i zde můžete příkazy měnit, rušit nebo si vytvářet nové.

 

Pro zadání nového trvalého příkazu stačí v přehledu kliknout na tlačítko Nový příkaz. Jako první krok si nejprve vybíráte Typ příkazu. Pro standardní domácí trvalý příkaz na konkrétní pevnou částku vyberte první možnost (Trvalý příkaz – převod částky). V případě, že na jiný účet chcete převádět všechny prostředky nad určitou výši, zvolte možnost Převod zůstatku. Pokud chcete na svůj účet naopak posílat peníze tak, abyste na něm měli stálou výši prostředků k dispozici, zvolte Dotace na nastavený zůstatek.

 

Pro každý trvalý příkaz vidíte po vybrání konkrétního typu platby okamžitě všechna potřebná pole. Na jedné obrazovce zadáte příjemce, určíte od kdy a jak dlouho má být trvalý příkaz prováděn, frekvenci platby, platební symboly a případně přidáte i zprávu pro příjemce nebo pro sebe.

Šablony a příjemci

Šablony a příjemce, které jste si uložili, rovněž naleznete pod tlačítkem Zaplatit. U každého záznamu si můžete zobrazit jeho detail a případně jej měnit, upravovat nebo i smazat. Nového příjemce si jednoduše založíte přímo z přehledu všech příjemců. Novou šablonu lze vytvořit při zadávání konkrétní platby, pomocí volby v druhém kroku – „Vytvořte si šablonu pro další platby“.

Znovu připomínáme, že v případě domácích (tuzemských) plateb si do jména příjemce můžete vepsat jakékoliv vlastní pojmenování, pod nímž chcete mít příjemce dané platby uloženého pro případné použití v budoucnu - např. Školka, Babička, Tomáš apod., avšak u zahraničních plateb je nutné uvádět do tohoto pole skutečný název účtu příjemce tak, jak jej obdržíte od majitele účtu, na který chcete prostředky posílat.

TOP platby

TOP platby jsou nejrychlejší způsob jak v Online Bankingu zaplatit. Jedná se o často zadávané platby, které si můžete vytvořit ze svých šablon pouhým kliknutím na tlačítko „Přidat další“ a vybráním ze seznamu Vámi uložených šablon.

Při kliknutí na vybranou TOP platbu Online Banking předvyplní veškeré Vámi uložené detaily platby včetně částky, platebních symbolů atp. Stačí jen pár kliknutí a je zaplaceno. V průběhu platby si samozřejmě můžete všechny údaje libovolně měnit.

Nenašli jste odpověď na svoji otázku? Vyplňte prosím formulář a my Vám zavoláme.

Kontaktní formulář

Účty, karty a historie

Všechny Vaše produkty se zobrazí ihned po přihlášení. Kliknutím na kartu produktu se dostanete k jeho detailům a souvisejícím žádostem.

K informacím o jednotlivých produktech můžete také přistupovat přes horní menu. Např. v sekci Účty a karty máte přehled o všech běžných účtech, debetních kartách a aktuálních zůstatcích. Pokud budete hledat Vaší kreditní kartu, naleznete ji v části Úvěry. Spořicí, termínované a účty cenných papírů jsou pak k dispozici v sekci Spoření a investice.

Přehled běžných účtů a platebních karet

Po kliknutí na kartu běžného účtu (viz. modrá karta na obrázku výše) se dostanete do sekce Účty a karty, kde najdete detail vybraného účtu a také připojené debetní karty (viz. následující obrázek). V pravé části přehledu naleznete jednotlivé žádosti a další možnosti, které s účtem souvisí. Chcete si zobrazit výpis? V části SLUŽBY K ÚČTU najdete Výpisy a dokumenty v PDF. Nemáte ještě Smart Banking nebo chcete vyzkoušet Online Banking klíč? Zažádejte si o aktivaci v sekci MOBILNÍ SLUŽBY.

Celý detail účtu i se žádostmi můžete skrýt pomocí volby Skrýt detaily.

Běžné účty – historie plateb

Ihned pod detaily účtu naleznete historii plateb. V novém Online Bankingu jsme pro Vás vyhledávání již provedených plateb upravili. Základní přednastavené zobrazení je za posledních 30 dní, ale můžete si jej libovolně upravit a případně nechat zobrazit i podle jiných parametrů. Volbu VYHLEDAT naleznete v pravém horním rohu. Pokud máte zájem, můžete si výsledek hledání vyexportovat do .csv formátu.

Kromě exportu přehledu více transakcí do .csv formátu si dále můžete pro každou jednotlivou transakci vygenerovat .pdf potvrzení – stačí si otevřít Detaily transakce a kliknout na ikonu „TISK“.

V seznamu plateb naleznete zaúčtované platby s uvedením příjemce, přidělené kategorie plateb i status platby.
Kliknutím na konkrétní platbu zobrazíte detail transakce. Platbu poté můžete rozdělit do více kategorií, resp. kategorii upravit. Nově si také můžete ke všem transakcím přidávat své vlastní poznámky . Seznam plateb lze řadit nejen podle data zaúčtování, ale také podle částky, příjemce nebo statusu či kategorie.

Nenašli jste odpověď na svoji otázku? Vyplňte prosím formulář a my Vám zavoláme.

Kontaktní formulář

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo