Cestujete do zahraničí na dovolenou nebo služební cestu? Přinášíme vám rady a tipy, jak bezpečně a bez problémů vybrat peníze z bankomatu, zaplatit u obchodníka nebo si rezervovat auto.

 

Desatero bezpečného používání platební karty

Finanční desatero cestovatele

 

1. Cestovní pojištění ke kartě:

  • Naše banka nabízí možnost krátkodobého cestovního pojištění nebo cestovního pojištění ke kartě. Využijte těchto nabídek, které se vztahují nejen na vás, ale i na vaše rodinné příslušníky (manžel/ka, děti).
  • Všechny podstatné informace o pojištění naleznete ZDE.
  • Pro držitele karet Premium je v Praze k dispozici letištní salónek.
  • Všechny výhody jsou uvedeny ZDE.
     

2. Výběry z bankomatů:

  • Pokud vám bankomat nabídne možnost výběru měny, vždy zvolte výběr v místní měně – bez konverze.
  • Pokud provozovatel bankomatové sítě v zahraničí účtuje za výběr hotovosti poplatek, měl by vás o něm a jeho výši informovat ještě před potvrzením transakce.
  • V zahraničí vybírejte raději z bankomatů UniCredit Bank nebo z bankomatů s logem zahraniční banky. Bankomaty bez loga banky mají obvykle méně výhodný kurz.
  • Pokud se vyskytne problém s výběrem hotovosti v zahraničním bankomatu a karta a její limity jsou v pořádku, může se jednat o omezení ze strany provozovatele zahraničního bankomatu. V takovém případě vyhledejte bankomat jiné banky.
  • Pokud nejde použít bankomat bezkontaktně nebo mobilní peněženkou, vložte fyzicky kartu do bankomatu.

TIP: Pokud vybraný bankomat vaši kartu nepřijímá, vyhledejte bankomat v jiné bankovní síti.

3. Platby u obchodníků:

  • Pokud vám terminál obchodníka nabídne možnost výběru měny, vždy zvolte místní měnu a výběr bez konverze, abyste se vyhnuli nevýhodnému přepočtu.
  • Při platbě mějte kartu vždy u sebe a platbu proveďte přiložením nebo vložením karty vaší vlastní rukou.

TIP: Jste zvyklí používat pouze virtuální kartu v mobilním telefonu? Před cestou do zahraničí doporučujeme požádat o vydání plastové karty. Pokud by nebylo možné platit přes mobilní peněženku, budete mít záložní variantu v podobě fyzické karty.
 

4. Časté cesty do zahraničí/dlouhodobý pobyt v zahraničí:

  • Před cestou do zahraničí doporučujeme otevřít si cizoměnový účet v měně země, kam cestujete a požádat o připojení vaší debetní karty (kterou standardně používáte k CZK) i k novému cizoměnovému účtu. Platby se pak budou strhávat automaticky z cizoměnového účtu, tedy bez nutnosti konverze.

5. Přidejte svou kartu do služby Google Pay/Apple Pay:

  • Chcete mít svou kartu vždy při sobě? Uložte si její virtuální verzi do mobilních peněženek Google Pay či Apple Pay a plaťte pohodlně svým chytrým telefonem nebo hodinkami. Podrobnější informace o virtuální kartě najdete zde.
  • Než vyrazíte na cesty, zkontrolujte, zda daná země tyto služby podporuje.
  • Vše o platbách Google najdete ZDE.
  • Vše o platbách Apple najdete ZDE.
  • Vše o virtuální kartě najdete ZDE.

6. Blokování kódu PIN

  • Krátkodobou blokaci platební karty můžete provést sami přímo v aplikaci Smart Bankingu. 
  • V případě ztráty/odcizení doporučujeme kartu co nejdříve trvale zablokovat telefonicky prostřednictvím Infolinky +420 221 210 031.
  • Pokud zadáte třikrát za sebou nesprávně PIN, bude vaše karta zablokována. V takovém případě co nejdříve kontaktujte Infolinku, kde vám operátor poradí, jak PIN správně odblokovat.
     

7. Změna kódu PIN prostřednictvím bankomatu v zahraničí:

  • Změnu PIN kódu prostřednictvím bankomatu v zahraničí nedoporučujeme.
  • Většina bankomatů v zahraničí tuto službu nepodporuje.
  • PIN kód debetní osobní karty můžete změnit také pohodlně v aplikaci Smart Banking.

TIP: V případě, že jste zapomněli svůj PIN nebo si jej chcete ověřit, doporučujeme využít službu zobrazení PIN ve Smart Bankingu
 

8. Limity na platební kartě:

  • Neplatíte kartou na internetu každý den? Pak doporučujeme vypnout si v aplikaci Smart Banking možnost Plateb na internetu, případně si výrazně snížit limity. Platby si můžete kdykoliv znovu aktivovat.
  • Promyslete si také výši limitů pro výběr hotovosti a platbu kartou u obchodníka. Nenastavujte si je zbytečně vysoké, ale podle vašich běžných denních potřeb. Limit si v případě potřeby můžete jednoduše navýšit ve Smart Bankingu.
  • Dalším bezpečnostním opatřením je nastavení zasílání oznámení o odchozích platbách. Opět si můžete sami zvolit, od jaké částky, např. od 1 000 Kč, vám budou oznámení chodit.
     

9. Zabavení karty v bankomatu v zahraničí:

  • V takovém případě se obraťte na Infolinku UniCredit Bank +420 221 210 031 a požádejte o zablokování a opětovné vydání karty.

TIP: Na cesty do zahraničí doporučujeme mít u sebe alespoň 2 karty.
 

10. Použití karty k rezervaci vozu:

  • Před cestou do zahraničí si ověřte možnosti rezervace a akceptaci jednotlivých typů karet u konkrétní autopůjčovny.
  • Obchodník má právo odmítnout přijímat typy karet, které jeho terminály nepodporují.
  • Pokud nejsou splněny podmínky pro rezervaci vozu, banka nenese odpovědnost za nepřijetí karty.

Pokud jste nenašli odpovědi na své otázky, kontaktujte naši Infolinku nebo navštivte kteroukoliv naši pobočku.

Před cestou vám také doporučujeme přečíst si Desatero finančních přikázání cestovatele.